“Elke dag is er een update bij MakelMail. Wij hoeven daar eigenlijk niets aan te doen en MakelMail is helemaal up-to-date dankzij de koppeling met ons CRM-pakket Realworks. Relaties en woningaanbod.”

Tjeerd Zijlstra, Atenzijlstra Makelaars

Communiceren met klanten

De nieuwsbrief is voor ons erg belangrijk, omdat we daar een aantal zaken in willen communiceren. We willen daarin communiceren hoe wijzelf over bepaalde dingen denken. Wij pakken niet altijd de standaardtekst, maar personaliseren onze nieuwsberichten om onze mening en visie over bepaalde dingen te geven. Dat is één.

Het tweede is dat MakelMail eigenlijk ook heel goed naar je verkopers werkt. Er zit een pand van de maand in en om eerlijk te zijn, worden we daarvoor benaderd of ze met hun woning pand van de maand kunnen worden. Dit is toch een extra tool die je geeft.

Postcode Selectie Module

Wat mooi van MakelMail is, is dat als je meerdere vestigingen hebt, je gebruik kunt maken van de Postcode Selectie Module. De Postcode Selectie Module houdt in, dat zoekers het woningaanbod van de dichtstbijzijnde vestiging in hun nieuwsbrief krijgen. Op deze manier kunnen meerdere vestigingen van het zelfde kantoor MakelMail gebruiken, zonder extra abonnement.

Realworks kenmerken

Vanuit Realworks maken wij klanten aan met natuurlijk een kenmerk daaraan, bijvoorbeeld verkoper en zoeker. Al die relaties met kenmerken vanuit Realworks, worden in MakelMail overgenomen als groepen. Op groep kunnen wij de nieuwsbrief versturen.

Reacties van klanten

Er zijn eigenlijk twee soorten reacties die wij krijgen. Enerzijds, als wij worden uitgenodigd voor een ‘in verkoop name’ van een huis, dan merken wij dat mensen op de website gaan kijken. Op onze website kom je meteen bij de nieuwsbrief uit. Wat wij merken is dat er dan teruggekoppeld wordt van: “Oh, jullie hebben een pand van de maand” en we worden over artikelen  teruggevraagd. Bijvoorbeeld hebben wij het starterscafé gedaan; daarin hebben we een soort van verslag gedaan in onze nieuwsbrief en dat wordt dan teruggekoppeld.

Anderzijds als wij zoekers treffen. We communiceren marktgegevens als deze voorhanden zijn. Of artikelen, bijvoorbeeld nu over de AFM en over de nieuwe financieringsvoorwaarden. Dan zie je dat klanten het artikel gelezen hebben en daarover meer willen weten. Dat zijn twee koppelingen waar wij heel gelukkig mee zijn.