“MakelMail is echt heel simpel om mee te werken. Als je geen artikelen wilt veranderen, dan heb je de nieuwsbrief binnen twee minuten de deur uit.”

Ellen Mouthaan, Mouthaan Makelaardij

Communiceren met klanten

Ik vind het echt een hele goede ontwikkeling dat klanten, vanuit MakelMail, artikelen kunnen doorzetten naar hun Social Media zoals Twitter en Facebook. Dat is echt wel dé toekomst.

Doel van de nieuwsbrief

Het doel van de nieuwsbrief voor mij is het contact onderhouden met de klant die we ooit als klant hebben gehad. Wij gebruiken de nieuwsbrief ook voor nieuwe klanten; iedereen die bij ons een opdracht geeft voor een aankoop of een verkoop die krijgt sowieso de nieuwsbrief. Iedereen die bij ons een bezichtiging heeft, krijgt bij ons de vraag of zij de nieuwsbrief willen ontvangen.

MakelMail in gebruik

MakelMail is echt heel simpel om mee te werken, want je klikt het gewoon aan. Als je geen artikelen wilt veranderen, dan heb je de nieuwsbrief binnen twee minuten de deur uit.
Als je de artikelen wilt aanpassen, wat ik overigens een supergoede tool vind, dan duurt het iets langer.
MakelMail is gekoppeld met Skarabee. Dit is ideaal; al mijn woningen staan automatisch in MakelMail.

Reacties van klanten

De reactie van de klanten op de nieuwsbrief was vooral in het begin heel erg groot. Dan liep ik in de Albert Heijn; “Ik heb een nieuwsbrief van je ontvangen, leuk hoor!” Dat zijn altijd weer leuke dingen. En klanten zie je gewoon elke keer weer terug. Dat merk je!

Social Media

Wat heel mooi is; wanneer je klant een artikel uit je nieuwsbrief interessant vindt, kan hij dit doorzetten op Twitter of andere Social Media. Dat is de toekomst! Iedereen wil nieuws door verspreiden, dat wil je zelf als makelaar ook. Je wilt dat jouw naam, als makelaar, zo’n groot mogelijk gebied bestrijkt.

Waarom MakelMail?

De beweegredenen van mij om MakelMail te gebruiken, ik merkte dat het heel erg belangrijk is om contact te onderhouden met je voormalige klanten. Dan kun je wel kerstkaarten gaan versturen, maar dat is eigenlijk niet meer van deze tijd. Je ziet wel dat mensen nieuws willen lezen. Ik denk dat het goed is voor je bedrijf om op deze manier onder de aandacht te komen.